Ekologiska kanelsnäckor

½ sats ekologisk vetedeg                                                                                            20st

Fyllningen:
Smör
Florsocker
Kanel
Flytande margarin

Topping:
1 uppvispat ägg
Pärlsocker och ev någon trevlig topping som vaniljkräm.


Kavla ut degen till en rektangel. Den stora hemligeheten till goda bullar är fyra -stegs-metoden, utformat av mig förstås!. Bred ut ett generöst lager med smör, skikta florsocker och kanel och toppa med lite flytande margarin. Rulla ihop och skär till bullar. Låt jäsa i minst 1h. Pensla med uppvispat ägg och dekorera dem med pärlsocker och nätter, i detta fallet pistagenötter. Grädda kanelsnäckorna i ca 5min tills de får en fin färg i 225^C i mitten av ugnen.
image42


image43


image44

Bakar du utan bullformar rekomenderas att lägga bullskarvarna imot varandra så bullarna inte öppnar sig vilket jag inte gjorde med bullen längst ner till höger.
Jag slängde på lite vaniljkräm på de två bullarna längst ner till höger
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0