Första skörden!

Det är mysigt att odla och greja i en trädgård tycker jag, men har man ingen så får man ta till andra medel. Jag valde att odla i diverse murbrukshinkar och backar. Jag riktigt såg på pappa hur ont det gjorde i honom när han borrade hål i de då nyss nyköpta murbrukshinkarna och backarna, men som plåster på såren pappa kan jag nu meddela att det givit resultat!

Bilderna är inte så bra, de är tagna på mobilkameran men det är bättre än inget! Se och njut!!


Såhär såg hela min odling ut i början av sommaren! Lite av varje


Dill ( Den är nu redan avklippt och nedfryst)


Persilja (Avklippt och nedfryst)

Ärtor

Potatis och broccoli

Härliga örter

Idag så bestämde jag mig för att se om det blivit några potatis under de helt vissna plantorna och visst vavr där potatisar, härligt! Passade även på att skörda ärtorna då de såg vissna ut på bladen och för att nya redan är pågång.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0