Hektiskt påsk

Oj vad mycket påsken har att erbjuda oss i år!! I går vad vi först och åt frukost hos mina föräldrar, en tradition som går mycket långt tid tillbaka. Det är alltid fint att måla ägg och byta. Detta år fick LillO också ett ägg men han hoppade målningen, nästa år kommer hans ägg också att bli målat… förhoppningsvis.  Efter det var det hem, ta emot gäster. En vän till mig med familj kom igår och ska stanna tills imorgon. Visserligen har vi stor lägenhet men det verkade ändå tufft att hysa dem inne hos oss. Lösning på detta är att de får sova ute i lokalen på gården. Jag har gjort så mysigt jag har kunnat och hoppas att det går bra att sova där.  Finns det hjärterum så finns det stjärterum som det så fint heter. Vi fikade lite ute i solen och pojkarna fick tillfälle att interagera med varandra.


På sena eftermiddagen bar det iväg ut till D föräldrar på lite middag. Vi var många som slöt upp vilket var roligt. Barnen fick leta upp sina påskägg med föräldrars hjälp och de fick så fina grejer. LillO tackar farmor och farfar så mycket för allt fint han fick! Vi var där tills halv tio, LillO somnade i bilen på vägen hem, vi softade lite på varsitt håll jag och D, innan jag somnade. Var riktigt trött på kvällen efter en intensiv dag. Vaknade av ett fint meddelande på mailen. En vän till mig har nedkommit med ett flickebarn. Ska bli härligt att träffas i sommar!


Jag åkte till stan tidigt för att fixa två ärenden och sedan hem igen och frukosterade med våra gäster. Vi har hängt större delen av förmiddagen men det är svårt att ta igen typ 10år! Nu har gästerna gått in till stan,  LillO sover gott i sin vagn ute i solen och en vän till D är här från Stockholm.  De hänger nere i soffan.  Jag ska hoppa in i duschen och göra mig snygg för kvällens födelsedagsfest . Sen ska vi äta lite och sedan fixa lite snacks inför festen. Tänkte att jag skulle göra lite baconrullar, sesampinnar och lite fetaostbollar att ha med. Födelsedagsfesten är anordnad som ett knytkalas och vi blev tilldelade att bidra med snackset eftersom all annan mat var paxad. Känns ju lite fattigt att bara komma med chips, pinnar och popcorn.



Såhär blev det slutgiltiga resultatet av min bäddning ute i lokalen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0