Jag njuter...

Graviditeten med LillO var en dröm, mycket smärtfri sånär som lite foglossning i slutet. Graviditet nummer två har gjort sig mer påmind om att kroppen är äldre. I början mådde jag lite illa men inget allvarligt att klaga på, sedan kände jag av lite foglossning i typ v 8 men det gick över efter några veckor, så skönt. Har haft lite känningar i fogarna nu på senaste tiden om jag går längre sträckor men som sagt man ska inte klaga... Något som jag däremot måste få klaga lite över är de kommande bristningarna på magen... ja jag ser de komma smygandes. Denna fantastiska upptäckt gjorde jag igår. Upptäckt nummer två gjordes av D idag när vi stod i badrummet.
- Har du sett vad du har där, sa han och pekade mot mitt ena knäveck.
Jag vänder mig om och kollar och mycket riktigt, åderbrock, feteåderbråck!!! Så nu är det fet kräm på magen och promenader som gäller! Egentligen så vet jag att man inte kan göra så mycket åt bristningar på magen, fick ett par med LillO men inte så farligt. Bekämpning mot åderbråck ska enligt goda råd från nätet vara raska promenader och tryck mot benen. Faktum är att jag går upp i vikt som en elefant, alla blodådror är synliga, har fått åderbråck på ena benet, ser hur zebraränderna intar min magen, har ont lite här och där, gråter floder för minsta lilla och kan ni tänka er, jag njuter i fulla drag=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0