Iförrgår, igår och idag

Har fått mycket gjort idag och känner mig faktiskt nöjd. Nu blir det lite recap eftersom jag inte har haft ork att skriva så mycket här de senaste dagarna!

I förrgår vart jag till BVC för 1½ års kontroll med LillO och han fick sin spruta. Det gick över förväntan och han var så tålig. Resultat; MVG på klossbygge, Längd: 81.5cm, vikt; 10480g. Först var han lite blyg men doktor Inga var så trevlig så sen gick det bra. Efter BVC vart vi till CityGross och där hittade vi fina jordgubbar så vi köpte ett paket för 29.90kr. Dessvärre såg det mycket godare ut än de var... I och för sig kunde jag ju listat ut det från början, jordgubbar i april är smaklösa och hårda. Men det stoppade ändå inte mig från att trycka ner alla nästa samtidigt=)





Igår bakade vi bullar och kakor då jag skulle träffa några partikollegor och hade lovat dem lite fikabröd. Det blev kanelbullar, syltkakor och kolabröd. Det uppskattades mycket vilket alltid är roligt att höra! Vi gjorde STORA bullar eftersom de vart tänkta till stora pojkar! Oftast när jag bakar bullar kör jag samma recept eftersom det jag har är SÅ bra! Det är ett säkert kort som man inte kan misslyckas med och resultatet blir alltid samma= supergoda bullar. Det är första gången jag har gjort bullar i denna storleken. Min mamma har alltid sagt att det inte är gott med för stora bullar och kakor men jag tycker att hon har fel. En stor kanelbulle och ett stort glas mjölk är mumma!!



Både idag och igår har det varit ok väder så då har jag och LillO varit ute och lekt här hemma på gården. Han tycker om att strosa omkring och upptäcka lite nya saker. Jag för min del går lite vid sidan om och huttra. Varför är jag så duktig på att ta varma kläder på mitt barn men inte på mig själv?? Idag har vi varit ute nästan två timmar, vilket resulterade i att LillO var jättetrött och slocknade som en stock i sängen redan lite över 19.

Jag för min del har hunnit med att dammsuga, moppa golven, städa badrummet på ovanvångingen, storstädat köket och resat upp lite där det behövdes. Jag har ibland svårt att förstå vad all skit kommer ifrån. Tycker att jag dammsuga och moppar golv si så där varannan dag! Men det känns härligt med nymoppade golv.

Jag och LillO har varit en sväng och tittat på badminton. Han tycker att det är kul att titta på och idag hade vi med en kanelbulle och så hade han med sig en egen vattenflaska så det kunde inte vara mer underhållande. Efter det var vi till leksaksaffären för att köpa pussel och titta på barnvagn. Jag hade läst på nätet att de skulle vara återförsäljare till Babyjogger men när vi kom dit fanns det inte något exemplar alls på dessa vagnar och vi fick till svar när vi fråga att de skulle komma in igen i augusti, kanske i juli då alla vagnar är slutsålda. JAHA på den! Så det blir till att åka till storstan en passande dag och tittar vad Babyproffsen har att erbjuda. Jag har nog bestämt mig för att det är en vagn från Babyjogger. Tycker den uppfyller allt det jag letar efter i en vagn.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0