Tröttheten har mig!

Såhär på kvällen känner jag att tröttheten tar mig…. Men nu är det dags att uppdatera bloggen lite så jag motar bort tröttheten ett tag till.

Igår var dagen D för LillOs nappbehov! Ärligt talat vet jag inte hur det har kunnat bli såhär men nu kände jag att det var dags att ta tag i problemet som jag antar vi som föräldrar har skapat på alldeles egen hand. LillO har velat ha sin napp HELA tiden även om den för det mesta bara har hängt i mungipan på honom. Till och med när vi har ätit så har nappen varit tvungen att ligga precis hans tallrik annars har han inte kunnat äta. MEN nu har det blivit ändring… frågan är hur länge vi står ut innan vi ge med oss… Nu får han bara ha nappen när han ska sova och det har varit en tuff match so far. Igår visade han tydligt att han ville ha nappen när jag hämtade honom från förskolan. Tog nog gott och väl en och en halv timme innan han slutade vara arg och då hade vi hunnit med en cykeltur hem med en sväng inom City Gross. Jag hade även hunnit med att städa halva lägenheten och Oscar hade hunnit ta ett bad innan han bara vände och blev glad. Det som fick honom att vända var hans nya fina sparkdräkt som han fått av vännerna vi hade här i påskas. LillO är mycket medveten om vilka kläder som är hans och hur de ser ut, så när han fick på sig dräkten med djuren på så satt han länge och studerade ena ärmen. Hans kommentar var; - Åoj! Vem kunde tro att vi gött upp ett sådant modelejon!


Igår hämtade vi även ut ett paket från Polarn &Pyret innehållandes två stycken skaloveraller, en i stl 92 och en i stl 98. Tanken är att han ska ha en nu inför båtsäsongen och en inför hösten. Hoppas att de blir lagom i storleken. Man får passa på när det är 50% rabatt.



 



  

Dag nummer två utan napp har gått över förväntan. LillO sken som solen när han hämtades från förskolan. Vi tog en sväng och hämtade upp en stokkestol som vi köpt på blocket och sedan hem till mamma och pappa för att lämna kamerastativet vi lånat av dem. Mamma liksom öppnade armarna för att ta emot LillO som sprang rakt förbi henne och kastade sig i armarna på pappa. LillO och morfar har något magiskt ihop. De hängde med varandra en lång stund först inne och sedan ute på gräsmattan. De strosade omkring i trädgården och småsnackade lite på deras sätt, härligt! Väl hemma vid parkeringen ville LillO gå åt andra hållet än vad jag ville. Det slutade med att han gick till biblioteket helt själv. Jag har aldrig sett att han kan gå så långt och när vi stod vi dörrarna visste LillO vart man skulle trycka för att komma in. Jojomän, jag anar att de är där ofta med förskolan. Vi gick inte in till bibblan utan kom bara innanför de två dörrarna. LillO fick trycka lite och sedan när jag tyckte att det var bra blev han upprörd och ville mer. Slutade med att jag fick ta honom under armen och gå hem. Men oj vad jag blev impad av hans skills. Både att gå dit och sedan hitta två dörrknappar och ta sig in.


När vi kom hem igen vart D hemma och vi åt kvällsmat, gött det. Nu sover LillO och vi andra sitter och näthänger. Imorgon ska jag och LillO på utflykt, hämtar honom tidigt efter att jag gjort lite måste grejer. Spännande vill jag lova, vi ska nämligen titta på en baby jogger vagn, tjohoo!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0