För lite mat i bloggen!

Tycker att jag har tappat den röda tråden att blogga om mat! I ett tidigare inlägg har jag skrivit om min underbara pizzaplåt som jag köpte på Bloomingdales när jag var i New York i november. Jag bara ÄLSKAR pizzaplåten och köpepizzor kan verkligen slänga sig i väggen, nu är det hemmagjorda pizzor för hela slanten! Jag vet att jag inte tagit någon bild på den tidigare då jag varit alldeles för glupsk och inte hunnit men idag fick jag upp telefonen snabbt och hann trycka av två bilder=) Bild ett är tagen genom ugnsluckan och bild två när den är ute.


Dagen i övrigt blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. På göralistan stod både tvätta, stryka och städa. Men efter vi ätit vid 14-tiden ringde en avlägsen bekant upp och frågade om jag hade tid för en promenad. Personen i fråga har jag känt sedan jag började ettan i småskolan. Hon har en lätt utvecklingsstörning som begränsar henne. Jag kände när jag fick telefonsamtalet att jag var tvungen att ställa upp. Paltade på sonen och drog ut och mötte upp henne. Vi hade en trevlig promenad, var ner till änderna och en runda kring havet. Så därför hann jag inte med strykning av tvätt vilket D få ta på sig imon. I detta hushållet finns både tvätt och torkmaskin men oturligt nog kan man inte köra dessa samtidigt vilket gör att om man ska tvätta två maskiner och torka dem så tar det en hel dag, lite drygt om man säger så. Så därför blir det oftast så att vi tvätta/torka en dag och stryker nästkommande dag... eller nästa dag efter det=)) 

Nu ska jag gå och gosa ner mig och kolla lite tv, godnatt!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0