Trött, urladdad men uppmuntrad av en 50kr check!

Igår var jag alldeles för trött för att blogga och idag är jag också trött men ge det ändå en chans. Sov jättehackigt inatt, vaknade flera gånger av att jag trodde att stormen skulle ta vårt tak med sig. Det blåste och ven och var faktiskt riktigt otrevligt stundtals. Men pojkarna sov så gott hela natten. Tog bilen imorse och jag fick verkligen hålla i ratten för att hålla mig på vägen, men vi är ändå lyckligt lottade som har ström.

Hämtade LillO på förskolan och fick spelet. Nu har det hänt många dagar då jag hämtat honom som han har frukost, middag och mellis överallt på sig. Jag har inget emot att tvätta och gör det gärna men jag förstår inte hur man kan låta ungen gå så genomskitig. Ingen vuxen jag känner hade velat gå så och jag tycker inte att något barn ska behöva göra det heller. Så vi vart till COOP och hittade ett fint förkläde som är heltäckande, nästan från topp till tå. Egentligen tycker jag inte att han ska ha sådan men man får välja mellan pest eller kolera. Förstår inte riktigt vad som händer när han är på förskolan för hemma äter han riktigt fint... Så imorgon blir det till att presentera det fina förklädet för personalen=) Usch känner mig som en dålig morsa men alltså vad gör man. Bjuder på ett litet bildbevis, bilden är dålig då den är tagen men telefonen. 

Igår fick både jag och mamma en varsin check från Arla med 50kr att köpa Ekologisk keso för, toppen då vi äter mycket keso. Tack ARLA!




Annars har det inte hänt så mycket, hämtade LillO lite tidigare så vi har lekt, badat och gjort pizza tills D kom hem. Eftersom D kommer så sent hinner vi i stort sett bara att äta och sedan är det sova som gäller för den lille mannen, tråkigt men sånt är livet. Det är så roligt att se hur han utvecklas och hur fort det går. Vi försöker ta till vara på varenda tillfälle att göra något med honom men det känns inte som tiden räcker till, vill ha mer, vill hinna göra flera saker även om det bara är att kasta boll på köksgolvet. Måste tiden gå så snabbt??




Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-02-09 @ 00:43:49
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0