Jul och Nyår

Julen har varit hur bra som helst. Eftersom vi har en liten här hemma så trodde inte jag att vår julgran skulle få stå kvar så länge men det har den fått göra. Jag som till och med ansträngde mig och köpte "fulkulor" då jag tänkte att det skulle vara synd att offra Harrods dyra julkulor/julpynt såhär andra julen med LillO. Men granen är intakt och har endast fått sig några snälla klappar på en och samma kula!

Vi har än sålänge firat jul två gånger och väntar med spänning på en tredje men den verkar dröja. Vi tackar för allt fint vi har fått!

Eftersom vi var borta både julafton och juldagen har vi inte gjort så mycket mat. Dock har vi vunnit rätt mycket mat i SCANS julkalender. 4fpk prinskorv, 3fpk julköttbullar, 3julkorvar, 3 enrisrökta korvar, 3 julsyltor och en 1 pastej. Eftersom vi äter rätt mycket bacon här så var det lätt att skramla ihop streckkoder till ett presentkort på 100kr från Scan på en julskinka. Så ett jättestort tack till SCAN för all mat vi har fått!

Nyår firades i Karlskrona med de finaste vänner, tusen tack för en underbar kväll med god mat och mycket trevligt sällskap. Det bjöds på oxfilé och potatisgratäng och till förrätt var det toast med räkröra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0