Nappkok

Ibland är det inte bara mat som tillagas i vårt kök, idag är det ett gäng nappar som står på menyn! 
 
Igår var jag och LillO ute på tur man hand tillsammans med en kompis till L och hans mamma. Vi gick en långpromenad och kom tillbaka lagom till stan för att pojkarna skulle inta lunch. Med två barnvagnar är inte utbudet så stort vart man kan gå och käka. Vi äter nästan aldrig ute här i stan men denna gången gjorde vi det... På eftermiddagen när vi var till CG kräkte LillO ner halva affären, första gången ever som han kräks!!! Sen följde hela eftermiddagen och kvällen i samma gång. Hmm åkomman kan varit matförgiftning alternativ vinterkräkan. När vi var och käkade smakade jag på LillOs mat och konstaterade att jag tyckte att den hade en konstig eftersmak av typ vinäger, hade det varit min mat hade jag inte ätit den då jag inte tyckte att det smakade bra. Men eftersom LillO åt med god aptit tänkte jag inte mer på det.... Jaja, efter sju åtta kräkningar tills han hade fått upp all mat mm så åt han med god aptit kvällsmat och gick och la sig som vanligt men mycket renare än vanligt! Han badade två gånger och fick duscha typ fem gånger så pojken glänste!! Idag har han varit hemma med mig, han hade behövt denna sista dagen av inskolning men vad gör man. 06.15 kvittrade han och hoppade i sängen pigg som en liten mört, skönt!

Så därav vår sanering av nappar. Nu hoppas vi innerligt att bacillerna är borta och inga nya kommer. Det är faktiskt första gången vår son har varit sjuk.

Nu ligger han och vilar och jag ska ta itu med köket. Plocka lite mm i väntan på att mamma ska komma med lite mat vi beställde från COOP då jag inte vill ta ut LillO.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0