Vardag, drömmar och underbar vän

Dagen har varit bra, började med klädparty hos en väninna, mycket trevligt. Sedan hem för lite städning. Hann bara gjort övervåningen då handbollen och Sveriges bronsmatch började sedan efter förlusten tappade jag städlusten. Annars har det varit en slapp dag här hos oss. Till kvällsmat snodde jag ihop en kyckling taryaki med nodlar, hade köpt lite fuskpåsar från "Bluemoon" men det var faktiskt inte alls så gott som jag föreställt mig att det skulle bli. Vi sköljde ner vårt missnöje med en mycket god ostkaka till efterrätt och LillO skrapade och skrapade botten på sin skål tills den vart helt tom. Jag älskar mitt liv fullt ut och skulle absolut inte vilja byta med någon annan men ibland drömmer jag om att vinna pengar, mycket pengar! Har under några månader köpt en Bingolott varje vecka för att höja mina odds, dock utan resultat. Det är inte många gånger som jag faktiskt har spelat utan brukar rätta lotten i efterhand. Jag köper alltid mina lotter av två fina "gubbar" som har sålt bingolotter så länge som jag kan minnas, tycker det är ett fint sätt att stödja deras verksamhet på också. Tänk om man kunde vinna sådär 250 miljoner eller så, då hade jag endast hobbyjobbat med sådant som jag tycker är roligt. Pengar är inte allt här i livet, långt ifrån men det hade gjort saker och ting mycket lättare det kan man inte komma ifrån! I mina drömmar när jag vinner vansinnigt mycket pengar bygger jag mig vårt drömhus, köper en Porsche till D och lever lyckliga i alla våra dagar i vårt fina hus. Nu ser ju verkligheten lite annorlunda ut, vi har varken hus eller Porsche men vårt liv är berikat med så mycket annat. Vi har en strävan efter att ha det lite bättre för varje dag... Ja det är sjukt att man är påväg hela tiden, varför inte bara stanna upp och se sig omkring och vara nöjd med det man har.  

Jag har under en länge tid gruvat mig för att vara helt ärlig mot en väninna, jag har liksom gått och vridigt och vänt på det jag velat säga utan att blivit nöjd. Igår såg jag ingen annan utväg än att vara ärlig och uppriktig, för det förtjänar min vän. Jag visste i förväg att det jag ville dela med mig av skulle innebära att någonting där långt in i min vän skulle gå sönder, göra ont, göra helvetesont. Responsen var oanat så fin att jag nästan började gråta. Jag har en fin vän, en vän som jag verkligen älskar som jag aldrig mer vill svika igen. Stort tack min vän, du vet vem du är!!!

Nu ska jag ladda upp för nästa vecka som ser ut att bli tuff på alla sätt. Först solsidan och sedan en Wallanderfilm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0