Lillebror en vecka

Oj vad tiden går, idag blir Lillebror en vecka. Tänk att han har varit hos oss en hel vecka. Det går över förväntan mellan bröderna N. LillO är så otroligt fin, klappar brorsan på huvudet och ger honom nappen om han börjar gråta. LillO kallar honom fortfarande för Bebbe och verkar glad. Jag hoppas att detta håller i sig och att vi slipper ha en avundsjuk storebror, dock har vi fått smaka på trotsåldern. LillO blir jättearg/ledsen när han får ett nej eller det inte blir som han tänkt sig, men jag antar att allt är som det ska vara och hoppas att det går över fort!

Dagen i övrigt har varit händelserik. Vi har fått göra ett till PKU test på Lillebror då de fick för lite blod förra gången. Så vi hade en tid hos BM vid 11. Vädret var varit super så medan vi drog iväg jag och Lillrbror så cyklade D och LillO ut till farmor som har semester. Efter testet anslöt vi. Det bjöds på god mat, bad, fika och Lillebror träffade sin äldsta kusin. Barnen lekte vid vattnet och hade det riktigt skoj. Nu på kvällen har vi haft celebert besök från öst. Tack så jättemycket bästa vän med sambo för besöket och för den fina presenten, så roligt att se er. Vi gjorde det lätt för oss och beställde thaimat, fusk jag vet men gott var det. Behöver inte alltid vara så pretto;)

En rolig händelse! Hela familjen var med i tidningen igår och Lillebror blev utsedd till veckans Guldhjärta, kul! Nu sover LillO i sin säng, Lillebror på en kudde i mitt knä, vågar jag lägga honom jämte tros? Han vill helst bli buren, känna värme och bli lite gungad. LillO somnade enligt utsagor från D som en stock, bra med händelserika dagar. Nu ska jag surfa runt lite och sova jag med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0