Livet är fantastiskt!

För det allra mesta är livet gött och idag är en sådan go dag. Natten har varit god, Lillis åt tre gånger och somnade om alla tre gångerna utan gråt. Även om jag sov gott så lyckades jag få en sovmorgon idag med, D fick ta LillO som ville äta vid åtta snåret. Själv sov jag till 9.30 och det var jag helnöjd med.

Här i vår lilla stad händer det grejer nu, vi har festival här och då är det fullt ös både här och där. Väldigt nära oss har Unga Örna satt upp hoppborgar till festivalsugna barn och man kan även köpa sig varmkorv, fika och popcorn, där spenderade famljen N förmiddagen. LillO tyckte det var jätteroligt att hoppa och mor och far fick sig en varmkorv. Det var mysigt att göra något allihopa. Lillis låg nerbäddad och sov sig igenom den mesta tiden.

På eftermiddag kom de fina mammorna från föräldrargruppen, tusen tack för den fina speldosan Lillis fick och för att ni helt enkelt ville komma, jag tycker så mycket om er! Tänk att man kan känna en sådan samhörighet med människor man egentligen inte känner något närmre, vi delar verkligen något speciellt i form av upplevelser. Usch jag blir så rörd bara jag tänker på det, ni betyder jättemycket för mig även om vi ses alldelse för sällan. Vi satt och pratade bort ett par timmar och jag bjöd på fika. LillO lekte lite med E som var med och Lillis sov mest.

Nu på kvällen har vi ätit och på menyn idag stod det kottletter med potatismos, dock blev det ingen sås till då Ds moster ringde och jag pratade bort såstiden=) Mycket trevligt samtal. Efter lite tvhäng tog jag gossarna på en promenad, LillO somnade i vimlet på stan och Lillis tittade upp och somnade han med efter en stund, båda barnen är nöjda små personer men Lillis har hitintills varit ett väldigt nöjd, peppar peppar ta i trä.

Nu ligger LillO i sin säng och jag ska krypa ner jämte Lillis, titta lite tv och sedan sova. Jag är en riktig hemmamysare som kan titta på mina sovande barn och känna total lycka, mer behövs inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0