Från pannkakor till krogbesök

Har haft en konstig känsla hela dagen att det är fredag. Tji fick jag när det gått upp för mig att det är måndag. Som vanligt på måndagar stod det städning på schemat. Jag tycker att det är skönt att börja veckan med att städa ut veckan som varit, detta görs här hemma med att dammsuga och moppa golven. Senare på förmiddagen kom mamma förbi för att hämta LillOs rullgardin då hon skulle sy honom en ny. Jag hade tidigare på förmiddagen ringt till MVC eftersom jag någonstans hade i bakhuvudet att jag skulle på provtagning hos dem. 11.07 ringer BM tillbaka och bekräftar att min magkänsla stämde. Fick slänga mig i bilen då provtagningen stänger 11.30, då var det tur att mamma var här så jag slapp ta med LillO. Väl hemma igen åt jag och LillO lunch och sedan somnade han gott i sin vagn. Han vaknade till efter 45minuter och då gick vi båda upp till hans säng där vi båda somnade=) (Gött gött tänkte den trötta modern)

Vid 15.00-tiden fick vi fint besök av S och W. Jag gjorde pannkakor till pojkarna och de fick leka av sig i någon timme innan de for igen.

D kom hem en timme tidigare idag och gissa om jag blev förvånad när dörren öppnades. Det innebar att jag i lugn och ro kunde göra mig iordning för krogbesöket med tjejerna. Det var mycket trevligt att ses då det var långt tid sedan.

Nu sover mina pojkar och jag får tid för mig själv vilket är väldigt ovanligt. Det är många tankar som flyger runt i mitt trötta huvud... Hur mitt liv har varit, hur det är nu och hur det kommer att bli... Mjo, det är nog tur att jag inte får tid för mig själv så ofta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0