Livet som hemmafru

Nu har jag påbörjat hemmafru livet på riktigt och om sanningen ska fram så är det allt annat än glamoröst. Jag funderade fram och tillbaka många gånger innan jag så beslutade mig för att säga upp LillOs förskoleplats. Det var många faktorer som vägdes in och tankar som; - Hur ska det bli? - Vem vinner på vad? - Är jag egoist? Hur det kommer att bli kan jag bara föreställa mig, i det långa loppet så hoppas jag att både jag och LillO vinner på att han få vara hemma med mig i längden och JA visst är jag en STOR egoist. För mig är det naturligt att han ska vara hemma. Visst är jag medveten om vad en förskola kan ge honom rent utvecklingsmässigt MEN jag är helt övertygad om att vi som föräldrar är det bästa för vår pojke. Tänk vad lyckligt lottade vi är, jag njuter av varje minut jag får vara med honom och ser det som en förmån. Nu går tiden så snabbt och jag kan se hur han utvecklas från dag till dag vilket är jättehäftigt. Det är mycket som händer i hans lilla hjärna och jag funderar ofta på vad som rör sig där inne i LillOhjärnan. Han är en mycket medveten liten man som vet vad han vill och som vil utforska världen i sin takt.. på sitt sätt. Han väljer vad han vill uppfatta och han förstår otroligt mycket mer än vad vi kan tänka oss.

Somsagt, livet som hemmafru är allt annat än glamoröst. Dagarna fylls av alla måsten för att hålla hemmet flytandes, ni vet.... städa, dammsuga, moppa golv, tvätta, stryka, ja det som hör till vardagen. Detta är sysslor som på pappret går rätt fort att utföra men som i praktiken kan ta hur långt tid som helst. LillO är väldigt hjälpsam av sig och vill hjälpa till hela tiden och jag har från första stund låtit honom vara med. Vi dammsuga tillsammans, vi kör med två moppar när golvet ska moppas, han samlar ihop tvätten och lägger in den, han sortera tvätten osv. Vi har roligt tillsammans och jag låter grejer få ta tid. Jag älskar var enda minut men visst kör det ihop sig ibland och då är det bara att ta det med lugn och ro även om det kostar på och tålamodet sätts på prov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0