Nya krukväxter

Igår var en effektiv dag här hemma, jag fick mycket gjort. Efter en liten olycka med frysdörren var vi tvungna att avfrosta, lite tur i oturen kan man väl säga. I frysen fanns både det ena och det andra så det kändes ändå lite skönt att rensa där, så nu är det rent och fint i frysen igen. Efter det åkte vi till återvinningsstationen med ännu mera skräp som vi hittat här hemma när vi städade på morgonkvisten och på vägen hem igen körde vi förbi en blomsteraffär som hade 50% REA. Jag hittade 6st gröna växter så nu ser det fräscht ut igen i våra fönster på ovanvåningen. Växterna som prydde innan var bland annat två fikusar som vi haft i ca 10 år och de har haft tre boende innan vi flyttade hit så det hade helt enkelt gjort sitt. Jag är helt usel på att ta hand om mina krukväxter men dessa ska jag försöka vårda på bästa sätt nu när jag är hemma. Nu på sommaren tar solen så mycket på dem och ibland glömmer jag att rulla ner rullgardinerna och då är det kört!

Fick en underbar sovmorgon och frukost på sängen idag. Även om man inte sover sådär överdrivet länge så är det skönt att få bestämma själv när man vill gå upp. För om jag ska vara ärlig så sov jag inte så mycket efter att LillO vaknat ändå men det är skönt att ligga och dra sig i sängen…

Idag är det mycket som står på schemat såsom ett besök på stan och tjejmiddag på annan ort, något som jag sett fram emot mycket länge så det är bäst att jag hoppa in i duschen nu och börja göra mig iordning. Ha en trevlig dag alla!


Kommentarer
Postat av: Niles

Trevligt med nya växter!

2011-06-18 @ 11:29:30
URL: http://dirtyhome.blogg.se/
Postat av: Frida

Fin blogg ^^

Hoppas du får en bra dag ~

2011-06-18 @ 11:46:05
URL: http://fridisi.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

så det blev fredagsmys igår? eller är bakisen på intåg ? :D

2011-06-18 @ 11:51:07
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0