Barnfri fredag och Vårkänslor i luften!

Igår träffade vi goda vänner efter jobb. LillO fick vara hos sin mormor och morfar då han har det bättre där än på en stökig restaurang. Vi hade bokat bord på "Stars and stripes". Vi hade mycket trevligt och att träffas lite på tu man hand är inte fel. Jag mötte upp C och vi hann göra stan lite innan vi anlände till restaurangen. Innan D och T dök upp hann vi dra i oss hela krogen med popcorn! Vi började med en starter och avslutade med en milkshake för min del. Däremellan åt avnjöt jag ribes med pommes. Behöver jag säga att jag rullade ut när vi skulle gå sen!! De hade en rolig frågetävling som vi deltog i under kvällen och kan ni tänka er att vi kom på tredje plats!

Tanken var att vi skulle hämta LillO när vi kom tillbaka igen men vi fick ett samtal under middagen att det gått så bra och att han sov och att han lika gärna kunde sova över där. Sagt och gjort. Vi lät vår lille grabb sova ut och vi hoppade i säng innan klockan var 22.00! Vi vaknade 06.30 och var hur pigga som helst!! Tänk så bra vi utnyttjar tiden utan barn! Haha, ja det är faktiskt skrattretande, vad jag kommer ihåg vart det likadant förra gången LillO sov borta. MEN vi sov faktiskt gott och lördagen har flutit på. Vi hämtade nybakta bullar på torget och åkte hem till mina föräldrar på frukost, mysigt.

Solen har varit framme och jag har fått värsta vårkänslorna! Vart till torget en gång till för att hämta blommor jag planterat i krukor. Tanken var att LillO skulle vara med men han hann naturligtvis att somna. Annars har dagen sett ut som en typisk lördag för vår familj. Storstäd, tvättat två maskiner tvätt och tittat på skidor. Nu är D och LillO på affären och handla kvällsmat. Lax på spenatbädd i ugnen, sååå gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0