Fantastisk helg och en unge i uteveckling

Helgen har varit en bra och avslappnad. I fredags blev det fredagsmys framför finalen av "På spåret". I lördags städade jag hela lägenheten, tvättade och gjorde allt sådant där trist som man inte hinner med i veckorna. Idag söndag har vi bara slappat hela långa dagen och nu på eftermiddagen och kvällen har vi varit hos farmor och farfar på middag. Jag värdesätter helger stort då det ges tillfälle för mycket mys och bara göra saker som vi faktiskt väljer att göra.

Det är så roligt med LillO nu och jag följer hans utveckling med stort intresse. Idag när vi vaknade kom han med mitt linsetui och sa- Titta! - MM sa jag och öppnade ena locket, fiskade upp linsen och satte i den i ögat. Jag lät LillO stoppa ner pekfingret i linsetuiet, sedan förde han fingret till ögat, precis som sin mamma. Samma procedur gjordes igen och jag tyckte att det var fantastiskt kul att se hur han har snappat upp vad jag gjort och imiterade mig. Han kan och vill så mycket nu men ibland blir det för mycket för att hans lilla hjärna ska hänga med. Då blir resultatet raseriutbrott även kallad kortslutning. Det gör så ont i mig att se honom så ledsen efter att jag förmanat och bannat men jag vet ju innest inne att det är så han lär sig, genom att få göra fel och misstag. Som tur är har han två föräldrar som delar samma syn på uppforstran och står eniga inför vår "teaterapa".

Nu ska jag slappa till lite tv.Tänkte att jag skulle sälja alla LillOs ytterkläder som är för små på tradera men tänkte om och behåller dem nu. Dels är det rätt mycket arbete med att sälja av dem och dels känns det inte som det är rätt tid att sälja dem nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0