Gårdagen- bullbak och helt slut, Idag matade vi änder!

Igår bakade jag och LillO kanelbullar till våran Pappa då det inte fanns en enda kanelbulle i huset!!! Det har nog aldrig hänt innan. Jag kom hem i vettig tid igår, hämtade den lille mannen och sedan drog vi till CityGross och hämtade hem grejer till bullbaket. Vi slängde oss på baket efter vi kommit hem och när D kom hem kände jag mig helt slut! Jag var SÅ trött att jag blev en tråkig människa, mer behövs inte utvecklas. Somnade gott innan 21.00.

Dagen har varit mycket bättre även om den började med att klockan inte ringde och att jag försov mig lite men hann i tid ändå, phu. Jag och LillO har badat i badkaret och ungen var mer under än över vattnet. Jag har som mål att jag och LillO ska göra något tillsammans varje dag. Det behöver inte vara något stort men något som han och jag gör tillsammans och inte något som innefattar måsten, nej och fy. Dagens aktivitet var att mata änderna på gården. Tyvärr hade jag inte kameran tillgänglig men det var 9 stycken änder som lyckats ta sig ända till vår dörr. LillO älskar att mata fåglar och han är bra på det! Först ta man en liten bid och kasta, sedan väntar man tills brödbiten är uppäten och sen slänger man en ny. Det är så härligt att göra saker tillsammans. LillO har en egen vilja, han tecknar, pratar, frustar och gör sig förstådd. Med andra ord så kan man inte lura honom till vad som helst vilket känns skönt. Nu kan vi umgås mer på lika villkor än vi kunnat göra tidigare. Både han och jag vet att vi numer inte sitter ihop, vi behöver inte följa varandras fotspår. LillO vinkar glatt och ge sig ut på egna upptäcksfärder men kommer snabbt tillbaka igen.

Idag kommer jag att sova gott, jag känner en sådan inre lycka!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0